Dikkat Dağınıklığı Eksikliği Hiperaktivite Disleksiye Eğlenceli Çözüm

Play Attention Klinik Test Sonuçları

Clinical Pediatrics dergisi, kontrollü klinik deney içerisinde Play Attention üzerine araştırma yayınlamıştır. Floating Hospital for Children hastanesinden ve Tufts Tıp Fakültesinden Naomi J. Steiner, ekibiyle beraber “Deborah Munroe Noonan Memorial Research Fund” ve “Newton Schools Foundation”ın finansmanlarıyla araştırmayı gerçekleştirmiştir. Sonuçlar oldukça etkileyicidir.

Kayıt olan 41 öğrenci rastgele ya Play Attention grubuna, ya bilgisayar temelli eğitim sistemi grubuna, ya da müdahalesiz gruba ayrılmıştır. Araştırmacılar aktarımı ve genellemeyi sağlamak adına Play Attention’nun Akademik Köprüsünü kullanmışlardır. Bilgisayar oyunu grubundaki çocuklara hafıza ve dikkat oyunları sunulmuştur.

Sonuçlar: Play Attention’u kullanan öğrenciler için ebeveynler, Conners Puan Ölçeği (CRS-R) ve iki tane Çocuklar için Davranış Değerlendirme Ölçeği (BASC) puanlarında kayda değer (P < .05) değişim bildirmişlerdir, aynı zamanda CRS-R Dikkatsizlik ve DEHB Endeksinde de değişim gözlenmiştir. Dahası, davranışsal olarak Play Attention grubunda daha az dikkat dağılması ve konudan sapma gözlenmiştir (P = .06). Bu değişimlerin hiçbir diğer gruplarda gözlenmemiştir.

Kişi sayısı az olduğundan bu araştırma başlangıç sayılmaktadır. Fakat Play Attention’un kayda değer sonuçları sayesinde 19 okulun katılımıyla, sonuçları bu güz döneminde yayınlanacak yeni bir araştırmanın hazırlıklarına başlanmıştır.

Makalenin bağlantısı: http://cpj.sagepub.com/content/50/7/615.



  FACEBOOK YORUMLARI