Dikkat Dağınıklığı Hiperaktivite Disleksiye Eğlenceli Çözüm

Dikkat Dağınıklığını Önlemede En İyi 15 Strateji

İşte sizlere çocuklarınızın dikkatlerini arttırabileceğiniz ve dikkat dağınıklığını kontrol etmede kullanabileceğiniz 15 strateji aşağıda sunulmuştur.

2018 | dikkat problemleri | Küçük

Aşağıdaki stratejiler dikkati arttırmak ve dikkat sorunlarını kontrol etmek için önerilmiştir. Bu listedekiler çok ayrıntılı değilse de başlangıç için tercih edilebilir.Stratejiler için en iyi kaynaklar destek sundukları öğrencilerle birlikte hareket eden modern değerlendirme uzmanlarının, öğretmenlerin ve ailelerin yaratıcı ve yenilikçi düşünceleridir. Birlikte hareket ederek çok seçenekli stratejiler üretebilirler.

1. Gizemi Ortadan Kaldırın

İlk ve belki en önemli yönetim stratejisi bütün öğrencilerin dikkatin nasıl işlediğini ve öğrencilerin dikkat konusundaki güçlü ve zayıf yanlarını, dikkat profilini bildiğini anlamaktır. Ondan sonra çocuklara dikkatlerini yönetme stratejileri öğretilmelidir.

2. Sürekli Olan Tutarsızlığı Anlayın

Öğretmenler ve anne-babalar çocukların dikkat sorunlarıyla ilgili tutarsızlıklarının zayıf bir tutum ya da motivasyon eksikliğinin kanıtı olup olmadığını anlamaları gerekmektedir. Dikkat bozukluğuna bağlı olan biyolojik bir sorundur ve kendi kontrollerinin dışındadır.

3. İlaç Tedavisini Değerlendirin

Çoğu çocuk ve ergen için ilaç tedavisi dikkat sorunlarıyla mücadele etmede yardımcı olabilir. İlaç tedavisi zihinsel uyanıklık, yoğunlaşmanın derecesi ve süresini arttırabilir. Buna ilaveten dürtüsellik ve hiperaktiviteyi hafifletebilir. Çocuk ve anne-baba doktorla görüşerek bu seçeneği değerlendirebilir.

4. Hareket ve Molalar İçin İzin Verin

Değişken zihinsel uyanıklık ve zihinsel efor sorunları olan çocuklara hareket etmeleri için fırsatlar sunmak önemli bir adımdır. Örneğin; okulda öğretmenler çocuktan tahtayı silmesini, kağıtları toplamasını ya da yönetime bir mesaj/not götürmesini isteyebilir. Evde anne-baba ya da çocuğun kendisi molaları ve çalışma yerini değiştirmeyi programlayabilir. Yani çocuk mutfak masasında birkaç dakika çalışıp sonra oturma odasında yerde çalışabilir. Yerini değiştirdiği her zaman, çocuk zihinsel enerjinin arttığını fark edebilir. Ek olarak çocuklar otururken elleriyle bir şeyler yapmaya ihtiyaç duyabilirler. Karalamalar yapabilir, oyun hamurunu yuvarlayabilir ya da uyanıklığını ve canlılığını arttıran diğer el işlerini yapabilir.

5. Öğretim Stratejilerini Çeşitlendirin

Öğretmenler farklı öğretim stratejileri kullanmalıdır ve bunlar yaklaşık olarak 15-20 dakikada bir değiştirilmelidir. Örneğin; dersi 15 dakika bilgi vererek sözel anlatım yolunu tercih edebilir. Bu strateji küçük bir grup ya da işbirlikçi öğrenme grubu tarafından 20 dakika dinlenebilir. Ardından, çocuklar bireysel çalışmalara ya da video izleme gibi farklı stratejilere yönlendirilebilir.

6. İşaretleri Kullanın

Çocuklar duymazdan geldiğinde öğretmen ve anne-babalar çocuklarla özel bir işaret yoluyla iletişime geçmeyi bilmelidir. Örneğin; omuza hafifçe dokunmak etkili olabilir. Ayrıca öğretmenler ve anne-babalar önemli bir şey söylenirken de işaretlere ihtiyaç duyabilir. Ona bakarak, öğretmen ya da anne-baba "Şimdi dikkatle dinle. Sana yarınki test ile alakalı önemli yönergeler vereceğim" diyebilir.

7. Güçlü İlgi Gösterin

İlgi yüksek olduğunda dikkat daha fazla olur. Böylece öğrenciler okuma, yazma ve ilgili oldukları konu hakkında konuşmaya teşvik edilmiş olurlar. İlaveten, bir bilgi kişisel olarak öğrenciyi ilgilendiriyorsa öğrencinin dikkatini çeker.Örneğin; öğrenci kronolojik bir çizelgeyi öğrenmek zorundaysa, öğretmen öğrencilerin kendi yaşamlarındaki önemli olayların kronolojik bir çizelge hazırlamalarını isteyebilir.

8. Ses ve Diğer Dikkat Dağıtıcıları En Aza İndirin

Dikkati kolayca dağılan öğrenciler için ses yalıtımlı bir çevre oluşturulmalıdır. Ayrıca tercihen sınıfın en ön sırasında oturtularak ses ve dikkat dağıtıcı şeyler en aza indirilebilir.

9. Öngörü ve Planlama Becerilerini Geliştirin

Öğretmenler ve anne-babalar rapor yazma ve projeleri tamamlama konusunda planlar oluşturmada onlara yardımcı olarak öngörü ve planlama becerilerinin gelişmesine katkıda bulunabilir. Örneğin; bir raporu tamamlarken, öğrenciler bu görevi nasıl tamamlayacakları konusunda plan sunabilirler. Muhtemelen spesifik yönergelere, örnek bir modele, rehberlik uygulamalarına ve son olarak performansları ile ilgili dönütlere ihtiyaç duyarlar. Öngörü kavramı öğrencilere açıklanmalıdır ve yaptıkları aktivitelerin geliştirdikleri öngörü/planlama becerileri yardımıyla gerçekleşeceğinin farkında olmaları gerekmektedir. İlk başta uygulamalı planlama örnekleri verildiğinde daha faydalı olacaktır.

10. Davranış Değişikliği ve Öz-Değerlendirmeyi Kullanın

Davranış değiştirme ve öz değerlendirme istendik davranışları arttırmada (ör; görev tamamlama) ya da davranış problemlerini azaltmada (örn; ders boyunca düşünmeden konuşmak) faydalı olabilir. Değiştirilmesi gereken özel davranışlar tanımlanmalıdır (örneğin; okuma parçalarını tamamlama, sorulara cevap vermek için parmak kaldırma, yatağa gitmeden önce dişlerini fırçalama, kirli elbiselerini sepete koyma).Davranış değişimiyle oluşacak sonuçlar da ayrıca tanımlanmalıdır. Olumlu davranışların sonuçları davranışı gerçekleştirmek için başarısızlıktan daha fazla ödüllendirici olmalıdır. Örneğin; çocuğun akşamları fazladan 15 dakika uyanık kalmasına izin veriliyorsa, bu davranış kirli elbiselerini banyoda yere atmasından daha fazla ödüllendirici olmalıdır.

İlaveten, istenen davranışların performansı ödülü elde etmenin tek yolu olmalıdır. Bir önceki örnekte, çocuk kirli elbiselerini sepete ya da istenen yere koyarsa geceleri fazladan 15 dakika daha uyanık kalabilir. Okul ev not kağıtları ev ile okul arasındaki iletişim için kullanılabilir. Her iki yerde, çizelge ve grafikler hedefteki ilerlemeyi izlemek için kullanılabilir. Öğrenciler yetişkinlerin değerlendirmesine ek olarak kendi davranışlarını değerlendirmeye teşvik edilmelidir. Doğru öz değerlendirme yaptıklarında ek bir ödül verilmelidir.

11. Telaşla İş Yapmayı Önlemeye Çalışın

Öğrencilerin işlerini aceleyle yapmalarını engellemek için öğretmenler ve anne-babalar şu şekilde ifadelerden kaçınabilir:" Ödevini bitirdiğinde dışarıya dinlenmek için çıkabilirsin" ya da "Ödevini tamamladığında televizyon izleyebilirsin". Bu şekilde teklifler çocukların işlerini hızlıca ve dikkatsizce yapmalarını farkında olmadan teşvik eder.

12. Organize Olun

"Tamamlanması Gereken İşler", "Tamamlanan İşler" ve "Kaydedilen İşler" şeklinde 3 bölümlü bir defter öğrencinin görevlerini organize etmesine yardımcı olabilir. Farklı konular için renk kodlu defterler işi organize etmek için de ayrıca kullanılabilir.

13. Ajanda Kullanın

Bir öğrenci görevlerini ve etkinlikleri organize etmeye yardımcı olması için ajanda kullanmalıdır. Gün içerisinde konulara göre ayrılmış ve bütün bilgileri yazacak kadar yeterli alanı olan ajandalar tercih edilmelidir.

14. Evde Bir Ofis Kurun

Evde, anne-babalar çocuklarına iyi organize edilmiş "ofis"leriyle onlara rehberlik edebilir. Anne-babalar çocuklarının ofisi düzeltme ve bütün ofis malzemelerinin (örneğin; post-it, kalemler, fosforlu kalem, kağıt, ataş,zımba) iyi şekilde stoklandığı haftalık bir zaman çizelgesi planlamalıdır. Öğrenciler en iyi zamanlarını çalışmak için kullanmalıdır (günün en uyanık oldukları zamanlar) ve bu saatleri "Ofis Saatleri" olarak ilan etmelidir. Öğrenci ayrıca çalışırken en iyi çalışmayı bulmak için farklı ses seviyelerini de tecrübe etmelidir. Bazı çocuklar gürültülü bir ortamda daha iyi yoğunlaşabilir ya da bazıları müzik dinlerken bazıları kulak tıkaçları kullanmak zorunda kalabilir.

15. Dinlenmek İçin Zaman Ayırın

Dikkat problemi olan çoğu öğrencinin geceleri uykuya dalmada sorunları olmaktadır. Gece yatağa gitmek için sabit bir rutinin olması yararlıdır. Örneğin; kitap okuyabilirler ya da kendilerine okunan bir kitap olabilir. Yatağa gitmeden önce egzersizleri uzatmak isteyebilirler. Uykuya dalarken sessiz ve dinlendirici müzik dinleyebilirler. Saç kurutma makinesi gibi "Beyaz gürültü" uykuya dalmayı kolaylaştırır.

YA ÇOCUĞUNUZ ÜSTÜN ZEKALIYSA?

ONLİNE TESTİMİZLE ÇOCUĞUNUZUN ZEKA POTANSİYELİNİ KEŞFEDELİM.

www.zekatesti.com.tr

ZEKA GELİŞTİREN KİTAPLAR İÇİN TIKLAYIN

ZEKA GELİŞTİREN ZEKA OYUNLARI İÇİN TIKLAYIN

Play attention 1996 yılından beri Dikkat Dağınıklığı Hiperaktivite Sorunu olan çocuk yada yetişkinlere yardımcı olmaktadır. Play attention hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak için aşağıdaki videoyu yada ana sayfadaki videoları izleyebilir bilgi edinebilirsiniz. www.playattention.com.tr



  FACEBOOK YORUMLARI